fredag 7 november 2014

Nikoluas Moberg inför Varbergsmatchen!



Hemsidan har tagit pulsen på Nikolaus Moberg inför matchen i JAS mot Varberg. Niko, som han i folkmun kallas, har börjat säsongen bra och han ser verkligen fram emot hemmapremiären i JAS i morgon.


Tjena Niko. Hur är läget?
- Hallå. Bara bra. Ska bli riktigt kul med hemmapremiär i morgon, det är alltid tryggt och gott att spela i vår hemmaborg.

Vad tror du om matchen i morgon?
- Jag tror på en tuff och hård match med många närkamper. Vi älskar att spela de stora matcherna. Vi har ett lag med många vinnarskallar och jag är övertygad om att alla kommer vara fast beslutna att vinna.

Säsongen har ju börjat bra för din del. Håller du med?
- Det känns bra. Jag får speltid i allsvenskan och producerar även poäng. I Juniorallsvenskan har vi börjat starkt och det känns alltid tryggt att gå ut till match.

Hur ser du på JAS-laget i år?
- Vi har fortfarande ett ungt lag där det tillkommit ett par "nya" ansikten. Vi har bra konkurrens och det märks att alla vill bidra till både laget och resultatet. Vi har en riktigt härligt lagmoral. Självklart satsar vi på att ta oss till Festen i år igen!

Hur är känslan i laget inför Varberg i morgon?
-  Känslan är riktigt bra. Vi viker som sagt aldrig ner oss och vi har enorma vinnarskallar. Jag är riktigt laddad och vet att mina lagkamrater är det likaså.


Hemsidan tackar Niko för pratstunden och passar på att önska motståndare, domare och publik välkomna till Åstorp Sporthall. Forza ÅKIBS!

Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar