söndag 16 november 2014

Kapten Victor Hansson inför Onsala!



Återigen dags för en härlig bortamatch i Juniorallsvenskan. Lagkapten Victor Hansson är en utav alla spelare som gärna blickar tillbaka på matchen mot Warberg, samtidigt poängterar han att det är av yttersta vikt att vi bibehåller inställningen och tar sikte på nya mål.


Hej Victor, hur är läget med dig?
- Det är riktigt bra, vi har precis segrat i Allsvenskan mot topplaget Kalmarsund. I morgon är det dessutom match i JAS så helgen känns verkligen kanon.

Efter två tunga skadesäsonger lever innebandylivet, eller?
- Jag har lagt två mentalt tunga år bakom mig och nu känns det verkligen bra. Allting flyter på och jag känner att jag är tillbaka med tempo, speed och teknik. Jag får förtroende i Herrallsvenskan och utvecklas hela tiden. Jag njuter av innebandylivet och vill bara ha mer.

Seger senast mot Warberg, vilka är dina reflektioner?
- En på förhand tuff och viktig match. Warberg är bra men vi vet att vi är kapabla att segra i alla matcher. Vi gör en stabil match över 60 minuter där försvarsspelet sitter prickfritt. Alla spelare bidrar med offervilja och stöd. Vi spelar på mycket folk vilket är en styrka, vi har fysiken att växla upp när det behövs.

Du avgör med "goal winning goal", hur gick målet till?
- En bra spelvändning där jag spelar ut till Fabian Hansson. Han bågar in i steget och fintar skott, lirar över bollen till mig i höga slottet och jag ser direkt luckan och sätter dit den. Ett förlösande mål som vi definitivt var värda.

Onsala borta i JAS - hur går dina tankar?
- Vet inte så mycket om Onsala i år, det  har ledarna koll på. Förra året var en härlig match mot ett riktigt bra lag. Nu är känslan mycket bra, vi är obesegrade och går självklart för seger. Jag förväntar mig samma goa inställning som mot Warberg och vi ska gå in och leverera en rejäl insats.

Vad kommer fälla avgörandet till vår fördel?
- Vi kommer kriga tillsammans och stötta varandra i med och motgång. Vi gör det här tillsammans och det är vår kollektiva styrka som avgör. Vi har spetsarna, vi har fysiken, vi har grovarbetarna och vi har stöttningen. Vi kommer sälja oss dyrt och det kommer leda till seger.


Hemsidan tackar Victor Hansson för pratstunden och vänder samtidigt blickarna mot Kungsbackatrakten. Hoppa in i bussen och stötta krigarna i jakten på slutspelsplatsen. En för alla, alla för en. Forza ÅKIBS!

Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar