lördag 21 september 2013

FIFA-turneringens mästare korade!



Efter herrlagets goa seger mot Malmhaug begav sig JAS-laget mot Helsingborg för nattlig FIFA-turnering. Lagen om två-och-två lottades och det var hög nivå på psykningarna från start. Stadio Olimpico, i det här fallet Henkes lya på Södergatan i Helsingborg, kokade när fösta gruppspelsomgången inleddes. Vilka skulle vinna den prestigefyllda turneringen?

- Som enväldig domarbas vill jag inte uttala mig i diskussionen "favoriter". Dock ser vissa lag på pappret starkare ut än andra, analyser en hemlighetsfull Lennart Hultberg.

Efter gruppspel visade det sig att Fabian "Larsa" Hansson och Adam "Hultan" Hultberg hade direktkvalificerat sig till semifinal medan resterande lag under presskonferensen valde sina motståndare. Gastkramande straffdrama och skräll bäddade skapade stor dramatik och på den andra tv:n kunde smygarna "Totti Totti" lättsamt rulla sig vidare. Finalen bjöd på skönspel och ett par drömmål och slutgiltiga segrare i överlägsen stil blev just "Totti Totti" bestående av coach Henrik Politis och Rikard "Ricky" Göransson.

- Haha, vad trodde ni egentligen? Klart vi skulle vinna. Jag började spela FIFA innan killarna föddes och för mig var det en självklarhet att sätta ungtupparna på plats, hälsar en milt sagt ödmjukt Henrik Politis.

- Henrik gjorde allt i vårt lag och var den klart lysande stjärnan. Ni behöver inte skriva att han lovade mig både PP och Box om jag sa så, informerar en lycklig Rikard Göransson.

Vidare vittnade natten om flertalet dueller i COD och oräkneliga psykningar. Henrik kastade in handduken redan vid 04:00, då hade ungtupparna knappt värmt upp...


Nu väntar en härlig vecka med fokus på detaljer och premiären mot Lindome.

Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar