måndag 11 maj 2015

Joel Skog ansluter till JAS-laget!



Åstorp/Kvidinge har gjort klart med ett riktigt bra nyförvärv till föreningen. Joel Skog plockas in från grannklubben Munka/Ljungby och det är en rutinerad herre som ansluter till JAS-laget. Joel har representerat Skånelaget fyra gånger, varit en pålitlig målskytt i Munkas herrlag och allt som oftast levererat i juniorlaget. Åstorp/Kvidinge är mycket glada och hälsar givetvis Joel varmt välkommen.

- Jag har sedan länge haft koll på Joel och vet vilken kunskap han besitter. Jag gillar Joels irrationella och aviga spelstil där explosivitet blandas med finess och smartness. Givetvis är jag grymt nöjd över att Joel väljer ÅKIBS, en fantastisk värvning av föreningen, informerar Christian Hägerström.

JAS-hemsidan passade på att "grilla" Joel lite närmare.


Nybliven JAS-spelare i ÅKIBS, hur känns det?
- Det känns riktigt bra. Jag kommer till ett grymt bra lag och jag ser verkligen fram emot resan vi kommer att göra. Riktigt laddad.

Vad fick dig att välja just Åstorp/Kvidinge?
- Jag har fått ett mycket bra intryck av föreningen. Alla jag har pratat med har visat på en trygg förening som verkligen vågar satsa på unga spelare.

Vilken typ av innebandyspelare är Joel Skog?
- Jag är en flexibel spelare som kan ta flera olika roller och positioner. Fysiken är en utav mina stora styrkor och jag är riktigt jobbig att möta. Vidare är en jag en teknisk och avig spelare.

Vad kommer du tillföra JAS-laget?
- Mycket glädje och härlig inställning. Jag lovar att slita på planen och bidra fullt ut för att vi tillsammans ska ta oss hela vägen.

Vem i laget ser du fram emot att tunnla första träningen?
- Det hade varit gott att tunnla Lehmann. Jag har aldrig lyckats med det innan så det är på tiden att den sitter på första passet, haha.

Goa utmaningar väntar, vad tror du om ÅKIBS säsong?
- En spännande resa där vi verkligen får visa vilket bra lag vi är. Vi är starka och vi kommer att kriga. Jag väljer Åstorp/Kvidinge för att vi ska gå hela vägen.

Något du vill hälsa våra läsare?
- Jag ser fram emot att spela i hemmaborgen, det är alltid ett fantastiskt stöd där. Slut upp för oss så lovar jag att vi kommer bjuda på underbar innebandy.


Mot nya utmaningar!

Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar